Тиждень зарубіжної літератури

ПЛАН  ПРОВЕДЕННЯ
ТИЖНЯ  СВІТОВОЇ  ЛІТЕРАТУРИ

П О Н Е Д І Л О К
1. Загальношкільна лінійка, на якій роздаються завдання для кожного класу.
В І В Т О Р О К
1. Конкурс «Юні літературознавці» 7-8 класи.
2. Інтелектуальна гра «Розумники і розумниці» 9-11 класи.
С Е Р Е Д А
1. Виготовити презентацію або рекламний ролик в електронному варіанті на вільну тему (9, 10, 11 класи).
2. Поетичні читання. «Юні поети школи». (5-11 класи).
Ч Е Т В Е Р
1. Конкурс на кращого  читця байки. (6 клас).
2. Конкурс стіннівок «Це цікаво знати кожному»:
5 клас – «Великі казкарі».
6 клас – «Міфічні істоти».
7 клас – «Фантастичні пригоди».
8 клас – «Середньовіччя».
П’ Я Т Н И Ц Я
1. Підбиття підсумків конкурсів та вікторин.
2. Загальношкільна підсумкова лінійка - нагородження переможців за номінаціями.

5 КЛАС

Гра - змагання « Юні інтелектуали»
В Країні Казок

1. Яких дійових осіб описано в цих уривках?

¨     «Вона була така прекрасна! Розумнішого, гарнішого обличчя він не міг собі уявити. Тепер вона не здавалася йому більше кри­жаною, як тоді, коли з'явилася за вікном і кивала йому. Тепер уже все в ній здавалось йому довершеністю». (Снігова королева).
¨     «...була така на зріст, як Герда, але дужча за неї, ширша в плечах, смаглява. Очі в неї були чорні, вони дивилися якось сумно». (Маленька розбійниця).
¨     «... Всередині квітки, на зеленій маточці, сиділа крихітна дів­чинка, така гарна та ніжна! Вона була на зріст не більше дюй­ма». (Дюймовочка).

2. Пригадайте, хто з літературних героїв:

¨     «... Мав дуже маленьке королівство, а втім, воно не було вже таким маленьким, щоб він не міг одружитись. А одружити­ся він дуже хотів». (Принц із казки «Свинопас»).
¨     «... Складав різні вишукані фігури, але з крижин, і це нази­валося «льодова головоломка». (Кай).

3. Пригадайте, яка казка починається такими словами:

¨     «Жив колись один принц, і захотілося йому одружитися з принцесою, та тільки зі справжньою принцесою. Він об'їздив цілий світ, щоб знайти таку, але так і не знайшов собі нарече­ної». («Принцеса на горошині»).
¨      «— Мені так хочеться мати маленьку дитинку. Чи ти не ска­жеш, де мені її взяти?
— О! Цьому можна допомогти! — мовила чаклунка.
— Ось тобі зерно ячменю. Воно зовсім не таке, як ті, що ростуть на селянських полях або йдуть на корм курям. Поклади його в квіт­ковий горщик, тоді побачиш, що буде!» («Дюймовочка»).

 «Народ скаже, як зав’яже»
Ми завжди черпаємо свої знання із скарбниці усної народної творчості. Особливо часто в своїй мові використовуємо приказки і прислів’я. Тому наступне завдання пригадати приказки і прислів’я про книгу та знання.
¨     Прислів’я та приказки про розум, знання та уміння.
Хто більше?

* Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати.
* Борода не робить мудрим чоловіка.
* В умілого і долото рибу ловить!
* Вік живи — вік учись.
* Вчення в щасті украшає, а в нещасті утішає.
* Вченому світ, а невченому тьма.
* Гарно того вчити, хто хоче все знати.
* Голова без розуму, як ліхтарня без свічки.
* Голова не на те, щоб тільки кашкет носить!
* Грамоти вчиться — завжди пригодиться.
* Грамотний — видющий і на все тямущий.
* Дарма, що малий, а й старого навчить!
* Де старий спотикнеться, там нехай молодий добре напнеться!
* Догана мудрого більше стоїть, як похвала дурного.
* За одного вченого дають десять невчених.
* За одного грамотного сім неграмотних дають.
* Знає, на чім світ стоїть!
* Знання робить життя красним.
* І з сивою бородою не все розум приходить!
* І сила перед розумом никне!
* Книга вчить, як на світі жить.
* Кожна голова має свій розум.
* Кожна пригода — до мудрості дорога.
* Людей питай, а свій розум май!
* Молоде орля, та вище старого літає!
* Мудра голова не дбає на лихі слова.
* Мудрій голові досить два слова!
* Мудрий не все каже, що знає, а дурень не все знає, що каже.
* Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
* На те й голова, щоб у ній розум був.
* Навчай інших — і сам навчишся.
* Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
* Наука не йде на бука!
* Наука не пиво: в рот не віллєш!
* Науки ні вода не затопить, ні огонь не спалить.
* Незнайко на печі лежить, а знайко по дорозі біжить.
* Не бажай синові багатства, а бажай розуму!
* Не краса красить, а розум.
* Не лінися рано вставати та змолоду більше знати!
* Не на користь книжку читать, коли вершки лише хапать.
* Не перо пише, а розум.
* Не питай старого, а бувалого.
* Один розум добре, а два ще краще!
* Одна розумна голова добре, а дві ще краще!
* Око бачить далеко, а розум ще дальше.
* Перемагай труднощі розумом, а небезпеку — досвідом!
* Пташка красна своїм пір'ям, а людина — своїм знанням.
* Треба розумом надточити, де сила не візьме.
* У сусіда ума не позичиш.
* Усякому на старість розуму прибавиться.
* Учений іде, а неук слідом спотикається.
* Учись змолоду — пригодиться на старість!
* Учись — на старість буде як нахідка!
* Розумний батько сина опитати не соромиться.
* Розумний всякому дає лад.
* Розумну річ приємно й слухать.
* Розум — скарб людини.
* Сила без голови шаліє, а розум без сили мліє.
* Сила та розум — краса людини.
* Сила уму уступає!
* Скільки голів, стільки й умів!
* Старого горобця на полові не обдуриш.
* Хороший рибак по кльову мусить знати, як рибку звати.
* Хто вчиться змолоду, не зазнає на старість голоду.
* Хто грамоти вміє, той краще сіє.
* Хто добре учиться, той буде й добре робить.
* Хто знання має, той мур зламає.
* Хто людей питає, той і розум має.
* Хто хоче багато знати, тому треба мало спати.
* Чого Івась не навчиться, того й Іван не буде знати.
* Чоловік розуму вчиться цілий вік.
* Шануй учителя, як родителя!

Казкореклама
Ми всі дуже любимо дивитися рекламу. По телебаченню. І вам зараз потрібно знайти якусь відповідність між казкою, та товаром, який я вам запропоную і перетворити в сучасну рекламу.

 Н-д. «Ніякими поцілунками не розбудив би царевич Єлісей сплячу красуню, якби не користувався туалетною водою «Армані Аква».

Казкові герої
Назвати казки, героями яких є : миша, ведмідь, вовк.

Кросворд. Тема «Фольклор. Малі фольклорні жанри: прислів’я, приказки, загадки»


Г
У
С
К
А
Л
Е
Л
Е
К
А

Л
А
С
Т
І
В
К
А

Ж
А
Б
А


С
О
Л
О
В
Е
Й


П
І
В
Е
Н
Ь






По горизонталі:

1. Летіло, як міх, упало, як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть.
2. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає.
3. Назад вильця, спереду шильце, на спині – чорне сукенце, під сподом – полотенце.
4. Що то воно: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виростає, хвіст відпадає.
5. Сам вечірньої години заховався в кущ калини, - та на дудочку одну грає пісню чарівну.
6. Має гребінь, та не може ним чесатись.

По вертикалі:

1. Український байкар.

Пантоміма
Зобразити уривок із казки, а суперники повинні відгадати.

6 КЛАС

В Країні міфів

1. Як звуть цих богів?

Богиня мудрості, науки, мирної праці й переможної війни (Афіна Паллада).
Бог вогню та ковальства (Гефест).
Бог підземного світу й царства мертвих (Аїд).
Богиня — охоронниця законів (Феміда).
Бог — покровитель мистецтв (Аполлон).
Богиня кохання і вроди (Афродіта).
Богиня мисливства, покровителька звірів (Артеміда).

2. Про кого йдеться в цих уривках?

¨     «...Мав благородне, велике серце, він перший зглянувся над людьми, навчив їх будувати світлі житла, плавати на чов­нах, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тва­рин ». (Про Прометея).
¨     «...Величезний, наче гора, непорушний. Усе дуже, м'язис­те тіло його напружилося і скам'яніло, він зігнувся під страш­ним тягарем, та мусить так вічно стояти». (Про Атланта).
¨     «Він уславився неймовірними подвигами, але кожний його подвиг був насамперед важкою працею, нелюдським напру­женням усіх сил». (Про Геракла).
¨     «...Співав же він так, що зачаровував навіть диких звірів, а дерева і скелі підступали ближче послухати той спів. Замовкали тоді птахи, ущухали буйні вітри, морські хвилі лагідно лягали на берег, і вся природа завмирала, слухаючи божественного співця». (Про Орфея).
¨     «Він зводив великі палаци і храми, що вражали всіх своєю стрункою будовою, а для тих палаців і храмів сам різьбив із дерева постаті безсмертних богів, такі гарні, що потім люди століттями дбайливо зберігали їх». (Про Дедала).
Хто, кому і за яких обставин говорив такі слова?
¨     «Можеш вивести звідси дружину, тільки з однією умовою: вона піде позад тебе, а ти не оглядайся, аж поки вийдеш звід­си на землю. Коли ж озирнешся, вона миттю щезне, і вже ніко­ли ти не побачиш її». (Аїд Орфею, коли той благав його повер­нути Еврідику).
¨     «Кажи голосніше, я жодного слова не чую, тільки бачу, що ти щось говориш. Вийди з води, хай вона не роз'єднує нас. Не ви­йдеш? Чого жти тоді так плачеш, як я? І знову простягаєш руки до мене?» (Нарцис своєму зображенню, схиляючись над ручаєм).
¨     «Я нічим не можу тобі допомогти, бо сам я невільний Але знай: тебе смертну чекає безсмертна слава, навіть море на згадку про тебе назвуть Іонічним». (Прометей Іо — аргоській царівні, оберненій Зевсом в сніжно-білу телицю, коли та добіг­ла до скелі, де був прикутий титан).
¨     «Мабуть, ти тільки й годен, що змагатись у борні: тож спро­буй побороти лева, що ховається у горах поблизу Немеї». (Цар Еврісфей Гераклу, коли вирішив дати йому завдання, яке б привело Геракла до загибелі).

Світ дитинства і пригод

1. Письменником якої країни був Даніель Дефо?
2. Скільки років прожив Робінзон Крузо на острові? 28 років
3. Як Робінзон Крузо впевнився, що знаходиться на острові? (побачив це з вершини горба)
4. Що слугувало Робінзонові за календар? (велика колода)
5. Насіння яких рослин випадково посіяв на своєму острові Р. Крузо? (рису і ячменю)
6. Яку живу істоту Р. Крузо приручив першою?(козу)
7. Чому Робінзон не спустив на воду свій перший човен?(був важкий і далеко від берега)
8. Звідки взагалі Р. Крузо взяв парусину, насіння, книги тощо? З корабля)
9. Чому Робінзон Крузо назвав дикуна, який врятувався втечею, П'ятницею?
10. Кого знайшов П'ятниця серед врятованих на березі?
11. Як Р. Крузо назвав свій острів?
12. Як називалась шхуна, на якій подорожували герої роману «П’ятнадцятирічний капітан»?
13. Яке ім'я головного героя роману?
14. Кого врятували з напівзатопленого корабля "Вальдек"?
15. Ким був на кораблі Негору?
16. Чому загинув капітан Халл?
17. Хто із членів екіпажу був самою розсіяною людиною?
18. Чому корабель замість Південної Америки прибув до Африки?
19. Як звали найсильнішого героя роману?

Кросворд «Міфи давньої Греції»








1


2



































4






5





3





























6









8








9



7






























12










11







13

14




























15


























16









































































По горизонталі:
1.Дружина Зевса
3.Чудовисько із сьома головами
5.Потвора напівжінка – напівзмія
7.Гора, на якій жили боги
10.Божества старшого покоління, діти Гнеї і Урана
11.Мати Прометея


15.Злий пес у підземному царстві
16.Цар, в якого були брудні стайні

По вертикалі:
1.Наймогутніший грецький герой
2.Богиня мудрості
4.Щоденно клював печінку в Прометея
5.Кволий хлопчик, який став володарем Аргоса
6.Віддав вогонь людям
8.Богині людської долі
9.Підземне царство
12.Мати Геракла
13.Батько Зевса
14.Бог вогню і ковальства

Відповіді:


По горизонталі:        
1.Гера                          
3. Тіфон            
5. Єхидна             
7. Олімп                      
10.Титани                   
11. Феміда                      
15. Кербер                    
16. Авгій                     

По вертикалі:
1. Геракл
2. Афіна
4. Орел
5. Єврісфей
6. Прометей
8. Мойри
9. Аїд
12 Алкмена
13.Кронос
14.Гефест

7 КЛАС

Кросворд В.Скотт  «Айвенго»



1



И



















2
С
















3



Т


















4

О



















5
Р





 












6


И

















7


Ч
















8



Е














9





С















10




К



















11
И


















12

Й




































13




Р

















14


О

















15


М



















16
А















17




Н




































1.Кто был злейшим врагом Ричарда и в союзе с Принцем Джоном?
2.Седрик …
3.Кто написал роман «Роб Рой»?
4.Невеста Айвенго?
5.Дочь Исаака?
6.В каком городе родился Вальтер Скотт?
7.Король … 1
8.Кто спас Ревекку от смерти?
9.Где  умер Вальтер Скотт?
10.Кем по профессии был отец английского писателя Вальтера Скотта?
11.Имя ростовщика?
12.Один из духовенства.
13.Как называется первый  роман В. Скотта?
14.Как звали брата Ричарда Львиное Сердце?
15.Кто уговаривал Ревекку признаться, что она колдунья?
16.Город в котором было назначено место проведения турнира?
17.С кем боролся в первый раз рыцарь Лишенный Наследства?

Відповіді:


1. Филипп
2. Сакс
3. Скотт
4. Ровена
5. Ревекка
6. Эдинбург
7. Ричард
8. Айвенго
9. Аббатсфорд
10. Адвокат
11. Исаак
12. Эймер
13. Уэверли
14. Джон
15. Боманцар
16. Ашби
17. Бриан де Буагильбер


Кросворд В. Скотт  «Айвенго»















10









11





1

9










17




























8



















3















2











12














6










14







5




7























13

























4











15







































16



















1.Как звали главного героя «Айвенго»?
2.Как звали отца главного героя романа?     
3.Как звали леди, которую любил главный герой?
4.Как звали храбрейшего рыцаря ордена Храма?
5.Название страны, где происходили события в романе «Айвенго»?
6.Название города неподалеку, которого был назначен турнир?
7.Как звали сына Беовульфа, прирожденного раба Седрика Ротервудского?
8.Как звали шута Седрика?
9.Как звали короля, которого предал Айвенго?
10.Как звали еврея, которого спас Пилигрим?
11.Как звали дочь старого еврея?
12.Как прозвали рыцаря, который на турнире просто смотрел на поединки, но не принимал участие из за этого его прозвали еще Ленивым рыцарем?
13.Как звали рыцаря который был злейшим врагом Ричарда?
14.Как звали йомена который одержал победу на состязании стрелков?
15.Как звали собаку пастуха?
16.Как звали леди которая погибает в огне, который сама зажгла?
17.Название жилья Седрика Сакса?
Відповіді:

1.     Айвенго
2.       Седрик
3.       Ровена
4.       Буагильбер
5.       Англия
6.       Ашби
7.       Гурт
8.       Вамба
9.       Ричард
10.  Исаак
11.  Ребекка
12.  Ричард
13.  Джон
14.  Локсли
15.  Фанге
16.  Ульрика
17. Ротервуд

Кросворд В.Скотт  «Айвенго»



5







































4








7









18

























3
















2









14








15


























11















6






12
































17





















13











8



























16



10





























9


























































1.Как зовут главного героя романа «Айвенго»?
2.Как зовут жену Айвенго?
3.Как зовут отца Айвенго (… Сакс)?
4.Как называется замок, в котором происходило действие в начале книги?
5.Как зовут самого нежеланного гостя в замка?
6.Как назвался Ричард I на турнире (… Лишенный Наследства)?
7.Как называется место состязания рыцарей?
8.Кто хотел взять власть над Англией (Принц …)?
9.Кем нарядился Айвенго, чтоб его не узнали в родном доме?
10.Кто из слуг Седрика Сакса неправильно указал дорогу путникам?
11.В каком городе проходил первый турнир, описанный в книге?
12.Как зовут самого лучшего стрелка на турнире в Ашби?
13.Какое полное имя Айвенго?
14.Как зовут Фиц-Урса?
15.Кем были крестьяне и иомены саксонского происхождения, вынужденные вести такую отчаянную бродячую жизнь?
16.Человек высокого роста и крепкого телосложения, вся жизнь которого проходила на войне или в распрях с соседями, кто он?
17.Какая книга описывает, какие жестокости учиняли в царствование короля Стефана важные бароны и владельцы замком, которые были все сплошь норманны?
18.Кого называли колдуньей и даже пытались спалить?

Відповіді:
1.  Айвенго
2.  Ровена
3.  Седрик
4.  Ротервуд
5.  Исаак
6.  Рыцарь
7.  Турнир
8.  Джон
9.  Пилигрим
10.           Вамба
11.           Ашби
12.           Локсли
13.           Уилфред
14.           Вальдемар
15.           Разбойники
16.           Фрон
17.           Хроника
18.            Ребекка

8 КЛАС

Тема:  «Пісня про Роланда»

                    Венгерський кросворд

К
О
Л
І
В
Е
Р
Р
А
М
А
Р
К
Д
Н
О
Р
А
Л
Ь
Б
А
А
Л
Л
Г
А
Н
Е
Л
О
Н
М
А
Р
С
И
Л
І
Й

Завдання:  Знайти героїв «Пісні про Роланда», виділити зайве ім’я.

Тема: «Мігель Сервантес. «Дон Кіхот»»
Ребуси
















Відповіді:
1. Сервантес.
2. Відродження.
3. Іспанія.

4. Дон Кіхот.

9 клас. 
Тема: «О. С. Пушкін – великий російський поет»
Венгерський кросворд

Б
Н
А
Л
М
О
С
О
А
Т
І
Я
В
К
Л
Д
І
Н
О
А
О
М
И
Т
А
Н
И
Р
И
К
А
Д
А
Н
Т
К
А
В
О
Г
І
Е
З
А
К
Н
Є
Н
С

Відповіді:

 Болдіно
Наталія
Москва
Орина
Микита
Дантес
Кавказ
Онєгін

Інтелектуальна гра "Розумники і розумниці" 9-11 класи

1. Візитна картка команд.
2. Ми – родом з дитинства.
1. Хто є верховним богом в грецькiй мiфологii? (Зевс) 

2. Гефест — це бог... (вогню та ковальства). 
3. Що (за мiфом про Геракла) означає слово «Геракл»? (Уславлений Герою) 
4. Назвiть мiф, з якого походить вислiв  «Авгiєвi стайнi». (Мiфи про Геракла) 5. Як звали ,німецьких казкарiв братiв Грiмм? (Якоб та Вiльгельм)

6. Як називається найвiдомiша збiрка арабських народних казок? (Тисяча i одна нiч)

7. Назвати автора казки Соловей. (Г. Х. Андерсен)

8. Яким другим iм’ям назвала Мати-Вовчиця Мауглi? (Жабеня) 

9. Що в перекладi з грецької мови означас слово «гiпербола? (Перебiльшення) 
10. Хто такий Лобо (за оповiданням Сетона -Томпсона «Лобо — володар Курумпо»)?  (Ватажок зграї сірих вовків) 
11. У якiй країнi народився Федр Іванович Тютчев (В Росii)  


3. Що відповів геній?
Перемагає той, хто проявить гумор і запропонує нестандартне, незвичайне вирішення питання.
Історія перша
- Що таке натхнення?- спитали російського композитора Петра Ілліча Чайковського.
             (Що відповів композитор?)
 - Це така гостя, котра не любить відвідувати ледарів.

Історія друга
Англійський письменник-фантаст Герберт Уеллс почав свою літературну кар’єру без особливого успіху. Він і його друг заснували журнал, що мав тільки 4 передплатники. Якось друзі побачили у вікно похоронну процесію. Схвильований Веллс  сказав своєму другу
               (Що сказав Веллс ?)
- Тільки б це був не наш передплатник.

Історія третя
Давньогрецький драматур Софокл сказав одного разу, що три вірші забрали у нього три дні праці.
  -  Три дні! – вигукнув посередній поет, що почув ці слова, - Та за цей час я написав би сто.
            ( Як відреагував на це Софокл?)
- Так, - відповів Софокл, але вони проіснували б тільки три дні.

4. Ода книзі.
Нас сьогодні зібрала всіх причетність до книги. Хтось читає, бо не може обійтись без цього, хтось – бо вчитель поставить погану оцінку. Але всі ви згодитесь, що книги – це невичерпне джерело знань. Тому ми складемо оду книзі, тобто оспіваємо її.

5. Підсумки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий